ماجرای مدرسه پسرانه معین در غرب تهران و تجاوز به دانش آموزان و حادثه غرب تهران
متاسفانه چند روزی است که خبری دلخراش و تاسف برانگیز در خصوص وجود رابطه جنسی نامشروع و تجاوز در یکی از مدارس پسرانه غرب تهران در تمام محافل و شبکه های مجازی مورد بحث است. پس از انتشار تصاویر،ویدئو ها و صحبت های گردانندگان این مدرسه پسرانه به نام دکتر معین در غرب تهران، مشخص شد که از عوامل آموزشی مدرسه که در برخی منابع معلم، در برخی دیگر ناظم مدرسه عنوان شده است، تجاوز جنسی گروهی به دانش آموزان در مدرسه داشته است، دستگاه قضا وارد عمل شد و حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب هم دستور اجرای حدود الهی را برای متجاوز صادر کردند. همانطور که در قانون مشخص شده است، تجاوز به عنف عنوانی عام است که هم شامل زنای به عنف میشود هم شامل لواط به عنف که به استناد ماده ۲۲۴ و ۲۳۴ قانون مجازات اسلامی، در هر دو صورت مجازاتش “اعدام فاعل” و مرتکب جرم است و در این حکم فرقی بین محصن و غیر محصن وجود ندارد. احصان واژه ای عربی به معنی فراهم بودن زمینۀ زناشویى با همسر یا کنیز و حفظ پاکدامنى است و واژۀ احصان ریشۀ قرآنى و روایى دارد و دربارۀ هر یک از زن و مرد به کار رفته است و بر اساس آن به مرد داراى احصان «محصن» و به زن، «محصنه» گفته مىشود. حدود الهی به کیفرهای تعیین شده در شرع برای جرایمی خاص گفته می شود. حدود عنوان بابی از باب های فقه است که مباحث آن به تفصیل در آن باب آمده است. از احکام حدود الهی در باب های صلات، صوم، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، وکالت، قضاء و شهادات نیز به مناسبت سخن رفته است.حدود جمع حد بوده و در اصطلاح به مجازات هایی اطلاق میشود که “شارع مقدّس” برای برخی جرایم با تعیین “کمّ و کیف” آن در همۀ مصادیق آن جرم تشریع کرده است. گاهی نیز در معنای اعمّ، یعنی مطلق کیفر (که تعزیر را نیز در بر میگیرد) به کار رفته است.
«تلک حدود الله و من یتعد حدود الله فقد ظلم نفسه»؛ (طلاق/ آیه ۱)
«اینها حدود الهی (حدود خدا) است و هر کس از حدود خدا پا فراتر نهد قطعا به خود ستم کرده است»
در پی انتشار خبر تجاوز در یکی از مدارس غرب تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست قوه قضاییه دستور دادند پس از محاکمه، در اسرع وقت حدود الهی در رابطه با متهمان اجرا شود. متن دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
“بسم الله الرحمن الرحیم
آیت الله آملی ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام
خبر جنایت در یکی از مدارس غرب تهران موجب اندوه و تأسف شد. مقتضی است پس از محاکمه سریعاً حدود الهی را در رابطه با محکومین اجرا نمایید.
سید علی خامنهای
هشتم خرداد ۱۳۹۷”
گناهان موجب حد الهی عبارتند از:
- زنا : زنا زنا آمیزش جنسی از راه نامشروع بوده و از گناهان کبیره و از موجبات حد الهی در اسلام به شمار می رود. حدّ الهی زنا چند گونه بوده و عبارت است از : قتل، سنگسار، تازیانه، تازیانه به همراه تراشیدنِ سر و تبعید و تازیانه توأم با سنگسار.
- لواط : لواط به معنای عملی است که قوم لوط مرتکب، بلکه مبدع آن عمل زشت شدند و آن عمل گناه بزرگ هم جنس بازی است.
- تفخیذ
- مساحقه : یکی از انحرافات جنسی که در اسلام مورد نکوهش قرار گرفته و از گناهان کبیره شمرده شده، مساحقه (همبستر شدن زن با زن) است.
- قیادت : به جمع کردن و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا یا لواط قَوّادی گفته میشود. قوادی با دو بار اقرار (در صورتی که اقرار کننده بالغ، عاقل، مختار و دارای قصد باشد) و نیز شهادت دو مرد عادل ثابت میشود. حد الهی برای قوادی “۷۵ تازیانه” و “تبعید از محل زندگی” است و بنا به قول مشهور سر قواد نیز تراشیده میشود و در شهر گردانده می شود.
- قذف : متهم ساختن فردی به جرم زنا و لواط است. مرتکب این جرم را قاذف و مجنی علیه را مقذوف مینامند.حد الهی برای قذف طبق نص صریح قرآن، هشتاد ضربه شلاق است و در قانون مجازات اسلامی در ماده ۱۴۰ همین حکم وارد شده است. در صورتی که پس از اجرای حد، قاذف دوباره به کسی نسبت زنا یا لواط بدهد و برای بار دوم حد بر او جاری شود، در مرتبه سوم اگر کسی را قذف کند، کشته میشود. همچنین اگر قاذف پس از اجرای حد قذف بگوید: «آنچه که گفتم درست و به حق بوده است»، در این صورت به لحاظ عدم احراز صریح وقوع قذف، قاذف تعزیر میشود.
- دشنام دادن به پیامبر اسلام صلّی اللّٰه علیه و آله و امامان معصوم علیهم السّلام و نیز حضرت فاطمه علیها السّلام
- ادعای پیامبری
- سِحرکردن به شرط مسلمان بودن ساحر
- نوشیدن مایعات مست کننده
- دزدی
- محاربه : حرب در اصل به معنای سَلب و محارب به معنای جنگجو است. یعنی کسی که در جنگ شرکت کرده باشد. اما مراد از محاربین در اصطلاح فقه کسانی هستند که برای ترساندن مردم سلاح بیرون می آورند، در هر شرایطی و توسط هر کسی که باشد و این هر نوع ترساندن را شامل نمیشود، بلکه منظور ترساندن از قتل، به قصد گرفتن مال دیگران است، آشکارا یا پنهان به گونه ای که اگر شخص از محارب نترسد و مال خود را رها نکند، محارب او را بکشد و مالش را بگیرد.
- ارتداد : واژه ارتداد ممکن است در معانی ذیل به کار رفته باشد:
- ارتداد (قرآن)، بازگشت از دین حق و اسلام، به سوی کفر و شرک و دارای کاربرد در قرآن
- ارتداد (فقه)، کافر شدن پس از مسلمانی و دارای کاربرد در فقه
- ارتداد (منطق)، بازگشتن، به چیز دیگر تحویل گشتن، به چیز دیگر منجرّ شدن